LeeJoonGi Korean TV Drama guide interview 2023

مصاحبه ی جونگی با مجله ی ژاپنی Korean TV drama guide

از اینکه بازیگر هستم شکرگزار و راضی هستم و در عین حال احساس مسئولیت هم میکنم

# توی ژاپن امسال ما داریم بیستمین سالگرد تب هالیو(موج کره ای) رو جشن میگیریم.در مورد تو، جونگی، از زمان شروع به کار بازیگریت در فیلم ‘هتل ونوس’ در سال های اولیه‌ت تا به امروز مدام کار کردی. وقتی به اون لحظات در گذشته ی “بازیگر لی جونگی” نگاه می کنی، چه چیزی به یادت میاد؟

●حالا که به گذشته نگاه میکنم فکر میکنم که خیلی سخت کار کردم، که شکرگزار تک تک اون لحظه ها هستم و تمام تلاشم رو برای بازپرداخت قدردانی که بدهکارم(به طرفدارها) رو انجام دادم. این از اون نوع معجزه ها نیست که خودم به تنهایی با خوب کار کردن باعثش شده باشم. من میفهمم که زندگیم چقدر پربرکت بوده.من جمله نعمت هایی که دارم، البته، علاقه و عشقیه که طرفدارها به من دادن. اون هم یه معجزه هستش که برام اتفاق افتاده و قدرت خیلی بیشتری بهم داده. امیدوارم از این به بعد از انواع مختلف معجزه ها برخوردار بشم.

ادامه...

# جونگی به اینکه ” دیوانه ی طرفدارهات” هستی معروفی

●صنعت سرگرمی می تونه اونقدر سرد باشه که گاهی بودن در اون حسی مثل راه رفتن روی یخ نازک رو داره. من باید به روز به روز رشد کردن ادامه بدم پس می تونم توی این دنیا مطمئن و منعطف بمونم، بدون اینکه مرکز تعادلم رو از دست بدم. اما وقتی همه چی سخت میشه و من تنها یا ناامید میشم، وقتی با همه ی این سختی ها رو به رو میشم، قدرت طرفدارهام بهم آرامش و قلبم رو التیام میده. اونها افرادی هستن که صمیمانه ازشون ممنونم، و همراهانی که می تونم بهشون تکیه کنم. همونطور که در زندگی به جلو میرم، با پشتکار بیشتری به زندگی ادامه میدم و تمام تلاشم رو میکنم، پس کسانی رو که به من ایمان و اعتقاد دارن رو ناامید نمی کنم.

# فکر میکنی چه انگیزه‌ای باعث شده تا به عنوان بازیگر ادامه بدی؟

●بزرگترین دلیل اون حس خرسندی و رضایتیه که از این حرفه که بهش میگن بازیگر بدست میارم. معتقدم که به عنوان یه بازیگر، وظیفم اینه که از طریق کارم به نوعی پیام یا ارزش به مردم بدم. تا وقتی که میتونم با کار و اجرام مردم رو خوشحال کنم، و تا زمانی که بتونم مردم رو، وقتی زندگی براشون سخت میشه، اروم و سرگرم کنم، شدیدا احساس رضایت و سپاسگزاری میکنم. البته بهایی هم داره: باید مقدار زیادی از ازادیم رو رها کنم و محدودیت های زیادی برای خودم قائل بشم. و من این وسواس رو دارم که باید درست و شریف زندگی کنم. خب میتونه‌ سخت باشه. اگرچه میدونم که هیچ یک از ارزوهام رو نمیتونم عملی کنم مگر اینکه کاملا تمام چیز های که توی زندگی دارم رو فدای بازیگری کنم. به همین دلیله که سعی میکنم به سخت کار کردن ادامه بدم، بدون سر و صدا و پیوسته. چون افراد زیادی رو دور و برم دارم که واقعا برام عزیز هستن، کسانی که بهم اعتماد دارن و حمایتم میکنن. چون اون خاطرات باارزشی که با اون افراد داشتم برای من عزیزن، معتقدم که مسئولیت و وظیفه دارم از اون افراد محافظت کنم. همچنین معتقدم که ” این لحظه ای که الان دارم چیزیه که من رو به شکلی که هستم میسازه” پس تمام تلاشم رو میکنم تا برای تک تک روز های زندگیم ارزش قائل بشم

# یه جوری که انگار الان توی یه بازی هستی به سوالات زیر جواب بده

•سه تا روتین روزانه ی صبحگاهیت چیه؟
●۱-خوردن یه شیک پروتئین و انواع مکمل ها با هم. ۲-تماشای اخبار. ۳- ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دویدن برای اینکه بدن و ذهنم رو باز نگه دارم تا همونقدر که نیاز دارم ازشون استفاده کنم.

•سه تا نقل و قول مورد علاقتون چیه؟
● ۱-” قدرت تصور ما را جاودان میکند”(از John Muir)
۲- “قرضت را وقتی جوانی بپرداز”[وقتی جوانی درس های زندگی با سختی همراه است]
۳-“وقتی هنوز میتوانی حرکت کنی[وقتی هنوز زنده ای] بهترینت را انجام بده(احتمالا‌ از یه نویسنده ی کره ای که از ایه ۹:۱۰ کتاب مقدس الهام گرفته شده)

# ۳ تا از مهمترین چیزها که وقتی یه فن میتینگ برنامه ریزی میکنین در نظر میگیرین؟
● ۱- واقعا از زمانی‌که با طرفدارهام میگذرونم لذت ببرم
‌۲-اجرایی رو ارائه بدم که خودمم واقعا لذت ببرم
۳-خاطرات با ارزش رو فقط بعد از اینکه به همون اندازه تلاش کرده باشم میشه ساخت. همیشه به راه هایی فکر میکنم که قدردانی خودم رو به طرفدار هام نشون بدم.

# روز مورد علاقت در سال؟
●تولدم، یکم خجالت اوره که درباره ی تولد خودم حرف بزنم، اما این روزیه که در قلبم برام عزیزه، چون این زمانیه که عشقی که از طرف کلی ادم بهم داده شده رو حس میکنم، و زمانیه که میفهمم من چقدر خوشبختم، به خودم یاداوری میکنم” باید سخت تر کار کنم و بهتر زندگی کنم ” اون رو در قلبم حک میکنم. مهم تر از همه این یه روز مهمه که حتی ببشتر به پدر و مادر و خانواده ی خودم فکر میکنم پس روز مورد علاقم در سال، ۱۷ اپریل هستش.

# بیشتر چه رنگی رو توی کمدت داری؟(لباسای معمولی)
●اگرچه من کلی رنگ مختلف میپوشم، اما مشکی توی کمدم غالبه. مشکی قطعا این ارزش و جاذبه رو داره که غالب باشه و فکر میکنم رنگ باحالیه. در هنر های رزمی هم یک کمربند مشکی نمادین و معنی داره چون بعد از اینکه برای مدت طولانی تمرین کردین بدستش میارین. از این جور چیزای خیلی روم تاثیر میذاره.

# از بین تمام ماهیچه هایی که دارین، به کدوم بخشش افتخار میکنی؟
●اون موقع‌که برای مدت طولانی جوجیتسو تمرین میکردم، عاشق زیبایی عضلات شکمم شدم.من ماهیچه های تقریبا قوی دارم پس حس کردم که میتونم اون عضلات رو بهترشون کنم. اگرچه اگر قرار باشه انتخاب کنم، قطعا اون عضلات رانمه. چون عضلات رانم نشون دهنده ی استقامتیه که من برای مدت خیلی خیلی طولانی داشتم. چون این روزا عاشق دویدنم، به تقویت عضلات مچ پا و ران برای بهتر شدن سرعت دویدن و پرش هام، بیشتر توجه میکنم.

#توی کدوم تکنیک هنرهای رزمی بطور خاص مهارت داری؟
●من فقط حدود چهار سال تمرین کردم، پس هنوز تکنیکی وجود نداره که توش استاد شده باشم. درمورد هنرهای رزمی حتی اگه تمام عمر هم به تمرین ادامه بدین کافی نیست، اینطور نیست؟ اگه درمورد تکنیک مورد علاقم باشه فکر میکنم….. تکنیک مورد علاقم در ” Gi jiu jitsu”(تمرین با یونیفرم)  حرکات مختلف گارد عنکبوتیه که منجر به مثلث چوک، بریمبلو و از پشت گرفتن میشن. در مورد “No-Gi jiu jitsu”(تمرین بدون یونیفرم) تکنیک های مورد علاقم غلتیدن ایماناری، قفل کردن پاها، چوک اناکوندا، و چوک D’Arce و کلی حرکت دیگه هستن. هنوزم کلی تکنیک هست که میخوام یاد بگیرم، برای همین میخوام وقتی پاندمی کاملا تموم شد به باشگاه برگردم.

# هیچ هنر رزمی یا ورزشی هست که بعدا بخوای توش استاد بشی؟
● من هر دو ورزش مبارزه در حالت ایستاده و جوجیتسو ( مبارزه روی زمین) رو تجربه کردم. اگه قرار باشه چیز جدیدی تجربه کنم میخوام بطور جدی اموزش تریکینگ رو شروع کنم. الان پیرتر شدم و از نظر فیزیکی یکم سخت میشه، اما از بچگی به کارهای اکروباتیک علاقه ی زیادی داشتم ،حتی تا سی سالگی، حس میکنم هنوز ارتباطم رو باهاش از دست ندادم. بهم گفتن الان این باشگاه ها سیستم ها و انواع وسایل و تجهیزاتی رو ارائه میدن که به شما کمک میکنن بدون اسیب تمرین کنین. بنابراین یه روزی میخوام یاد بگیرمش.

# وقتی یه سریال تاریخی کار میکنی روی چه چیزی بطور خاص تمرکز میکنی؟

●من به استفاده ی خوب از تمام قسمت های بدن برای ساخت زیبایی که حاصل ارتباط بین حرکات و خطوط بدن هستش، معتقدم. در سریال های تاریخی، چنین جنبه های زیبایی شناختی اهمیت فوق العاده بالایی دارن. به همین دلیل من تمام تلاشم رو میکنم تا یک محدوده ی مشخص از حرکات رو برای هر بخش از بدنم حفظ کنم، همچنین در حوزه بازیگری هم انعطاف داشته باشم. در غیر این صورت میتونین به راحتی بازی خودتون رو به قسمت بالاتنه محدود کنین. چیزی که واقعا اهمیت داره اینه که نه تنها مطمئن بشین که پسرفت نمیکنین بلکه توانایی بازی با بدنتون رو حفظ کنین حتی وقتی پیرتر میشین.

# وقتی صحبت از اکشن در سریال های معاصر میشه، روی چه نوع حرکات بدنی بطور خاص تمرکز میکنی؟

●من تمام تلاشم رو میکنم که از ترند ها با خبر باشم. در سریال های معاصر لازمه که حداقل، ثبات و تحرک رو داشته باشین. برای همین دائما انواع مختلف هنرهای رزمی رو تماشا میکنم، گوش میدم و مطالعه میکنم. اعتقاد من اینه که شما به یادگیری طیف گسترده ای از تنکنیک های ایستاده و زمینی نیاز دارین درنتیجه در هر موقعیتی در صحنه ی فیلمبرداری واقعی میتونین سکانس ها رو خلق کنین. فکر میکنم سکانس های اکشن به حرکاتی نیاز داره که نظم، سرعت، پیچیدگی، انعطاف پذیری و ریتم رو به نمایش بذاره.

# فرض کن با بقیه جمع میشی و به کوهنوردی میری. جلوی گروه میمونی و رهبریشون میکنی یا پشت سرشون میمونی و ازشون محافظت میکنی؟

● وقتی درمورد کار باشه، تمایل دارم تیم رو رهبری کنم. این طبیعته منه که ابتکار عمل رو به دست بگیرم و اول چیزها رو خودم امتحان کنم و بعد اگر چیزی پیدا کردم که اعضا رو ناراحت کنه یا اون ها رو در خطر قرار بده بهشون اطلاع میدم. من این کار رو انجام میدم چون امیدوارم کسایی که من رو دنبال میکنن بدون اینکه اسیب ببینن یا به خودشون اسیب بزنن، بتونن با من کار کنن.

# خودت رو با چی مقایسه می کنی؟
خورشید، ماه، اسمون،ستاره ها یا باد؟

●به عنوان یه بازیگر دوست دارم فکر کنم که جوری زندگی  میکنم که تمام اونها رو به نمایش میذارم، اما به عنوان یه فرد… فکر کنم میخوام کسی باشم که مثل باده. میخوام کسی‌ باشم که بقیه رو، وقتی احساس گرما میکنن، خنک میکنه، کسی که میتونه‌ اونها رو به مکان های دور ببره. و میخوام مثل باد احساس ازادی کنم. بدون شکله اما چیزیه که بنظرتون مهم و مفیده و قدردانش هستین. فقط میخوام درحالی که به زندگیم ادامه میدم چنین فردی باشم.

 

# وقتی حس میکنی تو زندگی گم شدی یا زندگی برات سخت میشه به خودت چی میگی؟

● “با دقت حرکت کن. چون من به هر مسیری که برم یه راهی براش پیدا میکنم.” “نذار چیزای کوچیک روت اثر بذاره. بیشتر تمرکز کن و اروم باشه.” مدت خیلی زیادیه که عصبانی نشدم. از اونجایی که این نگرش کاملا در من نهادیه شده، مطمئن میشم که به خاطر شوک یا سردرگمی ناراحت نمیشم. البته تا وقتی که زنده ام دغدغه هایی دارم اما تا وقتی که صبور باشم و ارام و پیوسته از میان اونها عبور کنم اون وقت هر راهی برم، راه خروج رو پیدا میکنم. گاهی برای رسیدن به اونجا مسیر های انحرافی‌ رو طی میکنم اما اهمیتی نداره. زندگی‌ طولانیه و من مطمئنم که یه روزی به مقصد میرسم. فکر میکنم این مسیر خیلی بهتر از ترک کردن، برگشتن و از همه چی دست کشیدنه.

# اخیرا چی بیشتر از همه‌ هیجان زده‌ات کرده؟

● فکر میکنم اعضای تیمی که با من در کنسرت اجرا کردن هم همین حس رو داشتن، اما این در جشنی بود که بعد از فن میتینگ در ۵‌ می داشتیم، بود. ما از اینکه بعد از ۴ سال همدیگه رو دیدیم حسابی خوشحال شدیم و واقعا دلگرم کننده بود. ما زمان کوتاهی برای اماده شدن برای کنسرت داشتیم پس همگی- من جمله من- باید مثل اجرایی که چهار سال پیش داشتیم با هم هماهنگ میشدیم. قرار نبود در مقیاس بزرگی مثل‌ یه تور باشه اما همگی واقعا تلاش کردن و زحمت کشیدن. مهم تر از همه، تمام اعضای تیمم به همون اندازه ای خوشحال بودن که من شخصا از احساس دوباره ی عشق طرفدارها خوشحال بودم. با تشکر از اعضایی که به من ملحق شدن و قلب و روحشون رو برای این کار گذاشتن، من فوق العاده شاد و خوشحال و سپاسگزار بودم. زمانی رو که با طرفدارهام گذروندم مثل یه رویا بود، مثل یه زمان پرمعنا و شاد بود که انگار اصلا هیچ وقت اون شکاف چهارساله رو احساس نکردم.

#میخوای اخرین روز سال ۲۰۲۳ رو چطوری‌ بگذرونی؟

● امسال هم احتمالا روی یه پروژه جدید کار میکنم خوش میگذرونم و لذت میبرم، سر صحنه اینور اونور میدوم مگه نه؟ یا یه چیز دیگه، مثل کاری که قبل کووید ۱۹ میکردم میخوام به کشور های دیگه سفر کنم و شخصا طرفدارهام رو ببینم.

#در اخر، پیامی هست که بخوای به طرفدارهات توی ژاپن بدی؟

● برای مدت طولانی از همون زمان شروع کارم در کنار من ایستادین و من عمیقا سپاسگزارم و همیشه تحت تاثیر عشق و حمایت بی دریغتون بودم. ما تازه از این طونل طولانی بنام کووید ۱۹ خارج شدیم و تونستم بعد از همچین زمان طولانی، رو در رو شما رو ببینم و باهاتون صحبت کنم. شما عشق بدون تغییرتون رو به من نشون دادین و ما تونستیم احساس کنیم که چقدر دلمون برای هم دیگه‌ تنگ شده بود. یکبار دیگه من فهمیدم که عشق خانواده ی ژاپنیم چقدر بزرگه. حتی الان حس میکنم که عشقی که من رو باهاش سرشار کردین داره جسم و ذهنم رو التیام میده. همچنین عشقتون به من برام عزیزه پس بهتر کار میکنم و بیشتر بهتون عشق میدم و به حرکت رو به جلو ادامه میدم پس میتونم نسبت به الان ادم و بازیگر بهتری بشم. دعا میکنم که تمام میتینگ های ما برای مدت طولانی، درحالی که ما به زندگی ادامه میدیم، به عنوان یه میتینگ زیبا به یاد بیان‌. من یه میتینگ شاد دیگه ترتیب میدم تا با هم بخندیم و گریه کنیم، پس تا اون روز بیاد، دعا میکنم و امیدوارم سالم باشین و زندگیتون پر از شادی باشه. در اخر ميخوام بگم ” همیشه عاشقتونم” همتون رو دوست دارم. ممنونم.

مطلب پیشنهادی

Song Ha yoon talks about JoonGi in Knowing brothers

صحبت های سونگ ها یون در برنامه نویینگ برادرز درباره جونگی و همکاریشون در گذشته …

Star magazine interview 2024

مصاحبه ی مجله ی استار با جونگی

LeeJoonGi in Ji Chan exhibition

حضور جونگی در نمایشگاه جی چان، همبازیش در زندگی دوباره ی من پیام جونگی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *