Star Interview 2023

مصاحبه ی کامل جونگی با مجله ی استار

دانلود مصاحبه به صورت PDF

شما الان دارین فصل دوم تاریخ اسدال رو فیلمبرداری میکنین. چه حسی داره که بخشی از سریال هستین؟

– بعد از مدت ها این اولین سریال تاریخی منه، باید کلی براش اماده بشم و و چالش های زیادی هست که بک بار دیگه باید باهاشون دست و پنجه نرم کنم.

بدون شک شامل تعداد زیادی فیلمبرداری خارج از شهر سئوله، پس باید توجه بیشتری به اینکه توی شرایط خوبی بمونم داشته باشم. به جهات زیادی این پروژه ی اسونی نیست. اما بعد فهمیدم این پروژه کلی نگرانی و دلواپسی داره که به شخصه برای من هم مفیده. پس بهترین تلاشم رو در تک تک لحظات نشون میدم و سخت کار میکنم تا تاثیر مثبتی بر تمام مجموعه داشته باشم. بازم من بهترینم رو برای کار روی این پروژه میذارم پس میتونم تا اخر از این لحظات پرهیجان لذت ببرم. لطفا حمایتتون رو نشون بدین و من قدردانشون خواهم بود.

ادامه….

 

قبل از رفتن به سر صحنه روتین خاصی دارین؟ مثلا گفتن یه سری کلمات مثبت به خودتون؟

-من معتقدم که کار مشترکم با افرادی که با هم در این فعالیت خلاقانه درگیر هستیم وقتی گریمم رو صبح روز فیلمبرداری انجام میدم، شروع میشه. لحظه ای که به محل کار میرسم، میگم “فایتینگ!” با خیلی از کارکنان انرژی میگیریم و واقعا درباره ی خیلی چیزها صحبت میکنیم و یکم گپ می زنیم.(میخنده) شعار من اینه که باید اول با ایجاد یه فضای خوب در محل فیلمبرداری شروع کنیم. نگرش یک بازیگر اصلی روی کل مجموعه تاثیر میذاره. من به ساخت یه محل تفریح، خارج از صحنه ی فیلمبرداری که با هم میسازیم، اعتقاد دارم. پس من الگو میشم و با انرژی کامل کار میکنم تا اون اتفاق بیوفته. به همین خاطر من با گفتن “موفق باشی” شروع می کنم و روحیه‌شون رو بالا میبرم. و به همین دلیل مهم هم هست که همیشه مراقب خودم هستم تا در شرایط خوبی بمونم. اگر فقط برای یک روز خسته یا بی حال بنظر برسم، مطمئنا میدونم که قراره اون روز پر از حسرت و تاسف باشه.

تک تک روز هایی که برای ساخت یک کار صرف میکنم، یک زمان و فرصت ارزشمنده. پس فکر می کنم بالا بردن روحیه ی همکارانم یک موهیبته چون اونها کسانی هستن که همه ی کار ها رو با هم انجام میدیم.

 

ما تحت تاثیر موهای بلند جدیدتون قرار گرفتیم، قبل از شروع فیلمبرداری به استایلیستتون هم کلی ایده میدین؟

– به هر حال این یه سریال تاریخیه، و من باید دو تا شخصیت رو با هم به تصویر بکشم. پس به جای اینکه فقط به تیم گریم شخصیم تکیه کنم، با تیم گریم اصلی سریال، نه فقط قبل از شروع فیلمبرداری بلکه در تمام طول مدت فیلمبرداری، کلی گفتگو میکنم، به ریزترین جزئیات دقت میکنم. البته من کلاه گیس می‌پوشم، اما سعی میکنم تا اونجا که میتونم موهای خودم رو بلند کنم اینطوری احساس ناراحتی نمیکنم یا ناجور بنظر نمیرسم. وقتی میرم سر زندگی عادیم قطعا آزاردهنده‌ست اما قابل تحمله چون بجز برای کار سر صحنه اونقدر بیرون نمیرم.(میخنده) معمولا تا جایی که ممکن باشه دنبال چیزهاییم که بتونم برای نقشم اماده بشم. بخصوص برای این سریال اول از همه با مدل موهام شروع کردم به اماده شدن. با کمک افراد زیادی، دارم بهترین کارم رو برای ساخت تک تک صحنه ها انجام میدم. دارم روی این پروژه کار میکنم، از کار سختی که کارکنان در صحنه انجام میدن سپاسگزارم

 

در مراسم جوایز سال گذشته ی شبکه ی SBS شما برنده ی جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش سریال های فانتزی شدین، تبریک میگم. همچنین شما یه ستاره ی واقعی با یه نگرش عالی بودین و از خود مراسم لذت میبردین.

-ممنونم(میخنده) من بخاطر تقدیر شدن از کار سختی که همه در اون دست داشتن، نه فقط من بلکه کارگران ان چول سو، همبازی های سونبه و هوبه‌ام، کارکنانی که بخاطر شور و شوق صمیمانه‌شون خیلی تحسینشون میکنم و تیم تولید که همگی خیلی سخت کار کردن تا این سریال ‘زندگی دوباره ی من’ رو برای مردم پخش کنن شدیدا خوشحال و سپاسگذار بودم.

در هر مراسم جوایزی، عمیقا احساس افتخار و شادی میکنم که میتونم اونجا حاضر باشم و اون لحظات رو بگذرونم. چون فکر میکنم اون یه موقعیت پربرکته که کلمات تشویق و قدردانی رو با کسانی که در تمام سال سخت کار کردن، در صحنه ی فیلمبرداری عرق ریختن و تمام تلاش خودشون رو برای رشد محبوبیت فرهنگ و هنر کره کردن، به اشتراک میذارم. مهم تر از همه، من، هر شخص حاضر در مراسم رو به عنوان همکار فعلی یا اینده ی خودم در نظر میگیرم. بخاطر همینه که توی موقعیت هایی مثل این لذت میبرم. من یه روتینی دارم که در هر مراسم جوایزی انجام میدم.  قبل از شروع یا بعد از پایان مراسم، دوست دارم اطراف قدم بزنم و به هر کسی که برمیخورم سلام کنم، چه باشه که اولین باره میبینمش چه اولین بار نباشه. به تک تک افراد سلام میکنم و بهشون تبریک میگم و از تمام زمان مثل یه فستیوال لذت میبرم. وقتی با کساییم که خیلی به مراسم جوایز نرفتن، بهشون میگم از تمام لحظات لذت ببرین و بجای اینکه خیلی ناراحت و عصبی بشن، سخاوتمندانه به برنده ها تبریک بگن. من اینطوریم، وقتی اونقدر سخت دست میزنی تا وقتی که بعدش دستت درد بگیره، میبینی که حتی برای سلامتیت هم خوبه.(میخنده)

 

چه حسی داره که با ۲۰۲۲ خداحافظی کنین و به ۲۰۲۳ خوشآمد بگین؟

-این روزها نسبت به گذشته زمان و تلاش بیشتری گذاشته میشه تا فقط یه پروژه ساخته بشه. احتمالا به همین خاطره که یک سال کوتاه بنظر میرسه. سال ۲۰۲۲ واقعا گذشت و ما الان اینجاییم، به سال نو خوشآمد میگیم.

چیزهایی هستن که ارزو میکنم میتونستم بهتر انجامشون بدم، اما یکبار دیگه در سال جدید شروع میکنم به جبران اونها. میگن که سال ۲۰۲۳ سال خرگوش سیاهه. سال رو با انرژی بیشتری سپری میکنم و مثل یه خرگوش میپرم. در این سال جدید امیدوارم با پشتکار اینور و اونور برم تا شخصا طرفدارهای خارجیم رو ببینم. مهمتر از همه فعالیت حرفه‌ایم رو افزایش میدم پس امیدوارم امسال یه هدیه ی دیگه به عزیزترین طرفدارهام که خیلی ازم حمایت میکنن، باشه.

 

این اواخر چی کار میکردین؟

-در کنار فیلمبرداری، این روزا به دویدن علاقه‌مند شدم.راستش رو بخواید ترجیح میدم تمرینات باشگاهی مثل جوجیتسو انجام بدم، اما از زمان شروع پاندمی کرونا نتونستم انجامش بدم. از اونجایی که لازمه خودم رو به عنوان بازیگر اصلی در یک پروژه در شرایط خوبی نگه‌ دارم، نمیتونم فقط برای ارضای خواسته های ورزشی خودم، هر تمرینی رو انجام بدم. می دونم خیلی از طرفدارها از اینکه میبینن من با ماسک میدوم نگرانن، اما الان عادت کردم که ماسک بزنم و مثل قبل احساس ناراحتی نمی‌کنم، پس لازم نیست نگرانم باشین(میخنده)

یک تمرینی وجود داره که بوکسور ها برای بهبود تنفس خودشون انجام میدن. طی دویدن یا مبارزات، برای اینکه کمتر نفس بکشن از عمد ماسک میزنن. پس (وقتی با ماسک میدوم) بهش به عنوان یک نوع تمرین ورزشی فکر میکنم.(میخنده) حس میکنم این به افزایش ظرفیت ریه هام کمک میکنه. یا شایدم دارم اشتباه میکنم…(میخنده)

حالا که محدودیت های کرونا برداشته شده برای نیمه ی امسال دارم برنامه میریزم، تا زمانی که جای امنی برای رفتن داریم ، برای بیرون رفتن با همکارهام وقت بذارم. به عنوان یه بازیگر کسی که شغلش به تصویر کشیدن شخصیت های مختلفه و قلب مردم رو به تپش میندازه، حس میکنم خیلی ناامید کنندست که مجبورم با محدودیت در تعاملات اجتماعیم با دیگران، زندگی کنم . درواقع بجز با خواهرم و یا پدر و مادرم، دورهمی های خیلی محدودی دارم، پس این اشتیاق رو به رشد در ارتباط با مردم رو احساس میکنم. بخصوص خیلی مشتاقم و نمیتونم صبر کنم تا دوباره با طرفدار های دوست داشتنیم دیدار کنم.

 

گاهی به عکسبرداری که با استار در دانانگ ویتنام انجام دادین، فکر میکنین؟

-البته، عکسبرداری در ویتنام قطعا زمان فراموش نشدنی بود.تا اون موقع زندگی(اجتماعی) محدودی داشتم و برنامه ی فعالیت های خارج از کشور غیرقابل تصور بود. واقعا این اولین برنامه ی خارج از کشور تو این سه سال بود، و خیلی خوشحال بودم که با تیم ‘استار’ که دائم باهاشون کار میکنم بیرون میرم. همچنین فهمیدم افراد زیادی توی ویتنام دوستم دارن. به لطف مهمان‌نوازی و مهربانی اونها عکسبرداری سرگرم‌کننده ای داشتم.

مهم نیست به کجا سفر میکنیم، همیشه باید کلی خاطره بسازیم، قدر فرهنگ محلی رو بدونیم و گرمای مردم محلی رو حس کنیم. ادم های زیادی که توی دانانگ ویتنام دیدم، واقعا مهربان و کوشا بودن و به گرمی از من استقبال کردن.با تشکر از اونها، با وجود کوتاه بودن سفر، یک زمان فراموش نکردنی رو اونجا گذروندم. مهم نیست چه مناسبتی باشه، قطعا بزودی به اونجا برمی‌گردم تا لحظات ارزشمندی با طرفدارهام در ویتنام بسازم.

یکبار دیگه میخوام سپاسگذاریم رو به مردم محلی دانانگ ویتنام نشون بدم که در ساخت خاطرات عالی بهم کمک کردن.

 

به یادماندنی ترین لحظه طی عکسبرداری ویتنام چی بود؟

– این اولین بازدید من از اونجا بود، پس بخوام صادق باشم، هر جایی که میرفتم تحت تاثیر قرار میگرفتم. ما باید تمام فیلمبرداری رو توی یه سفر کوتاه جا میدادیم و اونقدر دستپاچه بودم که به سختی تونستم مناظر خارج از عکسبرداری رو ببینم. برای همین تصمیم گرفتم شاید توی یه تعطیلات شخصی به اونجا سفر کنم.(میخنده)

بخصوص توی شهر قدیمی هوی‌آن خیلی بهم خوش گذشت. از اونجایی که تقریبا اخر هفته شروع شده بود، تونستم با افراد زیادی ملاقات کنم و با توریست های زیادی معاشرت کردم. درواقع اولین بار بعد از مدت ها بود که فیلمبرداری میکردم و با افراد زیادی در مناطق مورد علاقه ی توریست ها، گپ میزدم، و شدیدا خوش گذشت. اون مناطق با حس و حال قدیمی اونقدر زیبا بودن که میخواستم بطور ازشون کامل لذت ببرم. در عین حال مناطق سرزنده‌ای بودن. قطعا برای یه سفر شخصی به اونجا برمیگردم(میخنده)

 

به عنوان یه بازیگر شما معتاد کار هستین، احتمالا شاید وقتی درگیر فیلمبرداری هستین متمرکزتر و شادتر هستین تا زمانی که استراحت میکنین. شادی برای لی جونگی به چه معنیه؟

-فکر میکنم در پایان روز شادی از مردم می‌اید.  وقتی سر صحنه بازی میکنم شدید تره، اما در نهایت با لذت بردن از تک تک لحظات، زندگیم رو میگذرونم چون ارزو دارم شادی رو برای مردمی که به من نگاه میکنن به ارمغان بیارم. در ارتباط و تعامل مداوم با مردم من سرشار از حس شادی و موفقیت میشم.

سعی میکنم زندگیم رو زندگی کنم اینطوری هر روز میتونه یه خاطره ی گرانبها باشه. فکر میکنم همچین خاطراتی برای ادامه ی زندگی من رو سرپا نگه میدارن.

 

شما بخاطر تمرکز فوری و سریعتون معروفین. رازتون چیه؟

-قبل از اینکه با هم سکانسی رو بسازیم،همراه کارکنان، همبازی‌هام و کارگردان، با دقت و تلاش بیشتری روی صحنه تمرین میکنیم. من فقط بعد از کلی فکر و تمرین برای نحوه ی اجرا و حرکت در کنار کسانی که به احساساتی که در صحنه نشون میدم پاسخ میدن و اونها رو میسازن، میتونم راحت تمرکز کنم. به نوعی، زمان شروع عکسبرداری واقعی، ارامش داشته باشم بهتر کار میکنه. درواقع تمام روند اماده سازی منتهی به اون لحظه میتونه طاقت‌فرساتر باشه. دقیقا به همین دلیله که همیشه سعی میکنم به روش هایی فکر کنم که از روند لذت ببرم خب این حس رو میده که انگار زمان ساخت داریم با هم اون اطراف بازی میکنیم. میخوام بیشتر تلاش کنم به این امید که افرادی که باهاشون کار میکنم از این روند لذت ببرن(میخنده)

 

از طرف دیگه، چیزی هست که باهاش درگیر باشین؟

-چطور بگم… فکر میکنم اشتیاق یه چیز جدید رو دارم. میخوام  چیزهای جدید زیادی یاد بگیرم و با قرار دادن خودم در معرض تجربیات مختلف گسترده، چیزهای جدیدی بسازم، اما در واقعیت این چیزا خیلی سخت تر هستن. شاید به این خاطره که فرصتها در مسیر رسیدن به من نیستن یا هنوز وقتش نشده. بنابراین سعی میکنم اجازه ندم که اون موقعیت ها خسته‌ام کنن و فقط با واقعیت کنار میام. به جاش فهمیدم الان وقت اینه که با ادمای خوب بیرون برم  و یکم انرژی مثبت بگیرم، پس دارم تلاش میکنم روی ادم ها تمرکز کنم.

 

وقتی احساس ناامیدی میکنین و دارین دست و پا میزنین، چطور باهاش کنار میاین؟

-من فقط سعی میکنم موقعیت رو همونطور که هست قبول کنم. البته اسون نیست. زندگی همیشه مثل یه پازله؛ زمان هایی وجود داره که با همچین سختی هایی رو به رو میشم، زمان هایی که باید به انواع سوالات(مشکلات) سخت جواب بدم. احتمالا بتونم راه حل های خوبی براشون پیدا کنم  اما همزمان، نمیتونم خودم اونها رو حل کنم. و بعد وقتی با موفقیت از اون جریان ها عبور کردم، “این نیز بگذرد”با ذهنیتی مثل این، بیشتر روی چیزهایی تمرکز میکنم که باید الان به اونها متعهد باشم، و با افرادی که طی مسیر باهاشون ملاقات میکنم بیشتر صحبت میکنم. همچنین سعی میکنم به دنیای بیرون نگاه کنم، کشف کنم و مراقب چیزهای بیشتری باشم. در تمام مدت، منتظرم زمان درست برسه که فکر میکنم یکی از راه های کنار اومدنه. کاری که همیشه انجام میدم. دلیل اینکه خیلی سخته منتظر زمانی بمونی که هنوز نیومده، اینه که این یه زمان دیگه برای بلوغ شماست.

 

یه جواب عاقلانه به یه سوال احمقانه. درمورد چیزهایی که خوشحالتون میکنن چطور؟

-وقتی یه مشکل بدون راه حل دارم، انرژی مثبتم رو به کار میگیرم تا مردم رو دور هم جمع کنم، با هم کار کنیم، از مراحل خاصی بگذریم و بعد کارمون رو به نتیجه برسونیم. خیلی خوشحالم که همه ی اون ها رو هر روز انجام میدم.(میخنده) انجام هر روزه ی اونها یه بخش مهم از زندگی منه، یه بخش بزرگ که چطور من یه زندگی شادتر برای خودم میسازم.

مدام به این فکر میکنم که چطور ‘انسانیت’ رو در خودم حفظ کنم. معتقدم که فقط زمانی میتونم خوشحال باشم که این حس ارزشمند موفقیت و محبتی رو که دارم با بقیه ی مردم به اشتراک بذارم.

 

شما به طرز ناجوری عاشق طرفداراتونین. بخاطر همین اسم این عکسبرداری ” یک نامه ی عاشقانه ی نوشته شده برای شما” هستش. چه زمانی قویا احساس میکنین که طرفدارهاتون براتون ارزشمندن؟

-به عنوان یه بازیگر، من دقیقا در قلب فرهنگ و هنر عامه زندگی میکنم. این نوع زندگی وادارم میکنه تا تلاش زیادی برای حفظ تعادل خودم انجام بدم. گاهی این زندگی باعث میشه احساس کنم دارم روی یه یخ نازک راه میرم، و ناگزیر خیلی خشک و تنها میشه. طرفدارهام خیلی برام با ارزشن چون همیشه بهم قدرت عظیم و گرمای عشق رو میدن. در این زندگی که مدام مورد انتقاد شدید قرار میگیرم، اونها حمایت و عشق بی دریغشون رو به من نشون میدن، پس اونها به معنای واقعی کلمه همراه های من در زندگی هستن که برام عزیز هستن و خیلی ازشون سپاسگذارم. همچنین، به عنوان یه بازیگر شدیدا احساس مسئولیت میکنم چون نمیخوام طرفدارهام رو ناامید کنم و به ایمان اونها به خودم خیانت کنم.

من زندگی میکنم تا امید بیشتری برای اونها به ارمغان بیارم و براشون جبران کنم و این یه منبع قدرت دیگه برای منه. احساس میکنم زندگی من خیلی پربرکته چون بیشتر از اونچه که لیاقتش رو دارم از این مردم عشق دریافت میکنم. پس کلی به این که چطور زندگی کنم تا همه با هم بتونیم خوشحال باشیم، فکر میکنم.(میخنده)

 

۲۳ سال از زمانی که به عنوان یه بازیگر شروع به کار کردین میگذره. هیچ رویایی دارین که بخواین توی حرفه ی بازیگریتون بهش برسین؟

-من واقعا حس میکنم زمان پرواز میکنه. من تازه فهمیدم که اکثر کارکنان در صحنه الان من رو ‘سونبه نیم’ صدا میکنن. این هم باعث میشه بخوام ادم بهتری بشم که بتونم دیگران رو راهنمایی کنم و بهشون قدرت و عشق بدم. اگر من تا جای ممکن به عنوان یه شخص خوب و یه بازیگر خوب زندگی کنم، باعث میشه که تجربه های مختلفی بدست بیارم که حتی قبلا توی رویا هم نمیدیدمشون، اینطور نیست؟

در گذشته رویام این بود که واقعا یه بازیگر بین المللی بشم، اما الان سعی میکنم دید خودم رو گسترش بدم و مصرانه این ارزش های زندگی که باهاشون زندگی کردم  رو پرورش بدم و ادمی بشم که میتونه اثرات مثبت بیشتری داشته باشه و اون اثر مثبت رو گسترش بده. البته، از اونجایی که ما الان در دنیایی زندگی میکنیم که همه نوع فرهنگی با هم زندگی میکنن و نتایج عالی به دست اومده، من به تلاش خودم برای بازیگری که سهم بزرگی در تبادل فرهنگ داره، ادامه میدم.

 

میتونین درباره ی دیدگاه یا فلسفه بازیگری لی جونگی بهمون بگین؟

-ساخت یک اثر در صحنه درباره ی تولید یک نتیجه یا گرفتن بازخورد منحصرا براساس توانایی های فردی نیست. این واقعا درباره ی به ثمر رسوندن یک اثر با داشتن تعامل زیاد با افراد و ارتباط برقرار کردن با همدیگه هستش. پس تلاشم رو بر درک کردن روش هایی که بهشون اعتقاد دارم متمرکز میکنم تا تعاملات مثبت بیشتری ایجاد کنم.و اساسش اینه که مواظب و مراقب مردم باشم. من سعی میکنم با حفظ تواناییم در ارتباط و اتصال با مردم در همه ی نسل ها و زمینه ها خوب زندگی کنم

 

ارزوها و لیست کارهاتون برای ۲۰۲۳ چیه؟

-ارزوی من برای ۲۰۲۳ اینه که سریالمون کلی عشق بگیره چون که داریم سخت کار میکنیم و این کار رو میسازیم و مردمی که عشقشون رو به این سریال نشون میدن، حتی برای یک لحظه، شاد بشن. ارزوی دیگم اینه که اگه زمان یا شرایط اجازه داد، یکبار دیگه با طرفدارهام رو در رو ملاقات کنم و باهاشون حرف بزنم. هیچ وقت انقدر طولانی بدون دیدن طرفدارهام نگذشته بود. سال چه تغییراتی رو میاره؟ امیدوارم یکبار دیگه مثل گذشته از اوقاتی لذت ببریم که گرما رو به اشتراک میذاشتیم.

 

در اخر چیزی هست که بخواین به خواننده های استار بگین؟

-خواننده های عزیز از ته قلبم بخاطر حمایت مداومتون ممنونم. میخواستم بپرسم که حالتون خوبه؟ امیدوارم که خیلی بهتر مراقب سلامتیتون باشین و یه سال پر از شادی داشته باشین. صمیمانه دعا میکنم که همدیگه رو، رو در رو ملاقات کنیم و روز ملاقات دوباره با هم بخندیم. با تشکر از عشقی که شما بهم دادین، همیشه تجربیات و فرصت های بزرگی بدست میارم.

به عنوان بازیگرتون با جدیت بیشتر کار میکنم تا این سال جدید، سالی باشه که بتونم تمام چیزهایی که براشون سپاسگزارم رو براتون جبران کنم. ممنونم. سال نو مبارک

مطلب پیشنهادی

Song Ha yoon talks about JoonGi in Knowing brothers

صحبت های سونگ ها یون در برنامه نویینگ برادرز درباره جونگی و همکاریشون در گذشته …

Star magazine interview 2024

مصاحبه ی مجله ی استار با جونگی

LeeJoonGi in Ji Chan exhibition

حضور جونگی در نمایشگاه جی چان، همبازیش در زندگی دوباره ی من پیام جونگی با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *