Star Mag. interview2021

ترجمه ی مصاحبه ی جونگی با مجله ی استار

ادامه…

کنجکاویم بدونیم بعد از عکسبرداری جزیره ی ججوی ما چی کار کردین؟

تقریبا الان ۳ ماه از سفرم با مجله ی استار به جزیره ی ججو گذشته. یه بار دیگه فهمیدم که زمان چقدر سریع میگذره، و همزمان دلتنگ زمانی که با تیم عکسبرداری استار و کارکنانم در ججو، گذروندم میشم-کسایی که همیشه باهاشون کار میکنم. به دنبال عکسبرداری مجله ی استار در ججو، داشتم زمانم رو با انجام چند مصاحبه در ارتباط با سریال ‘گل اهریمنی’ میگذرونم، که سال گذشته عشق زیادی دریافت کرد و رسیدگی به یه سری چیزهای شخصی و تمام مدت کلی فیلمنامه میخوندم. بخاطر کووید ۱۹ که برای خیلی از مردم در سراسر دنیا سخت بوده، من خیلی سخت تلاش کردم که بیرون نرم اما بجز زمانی که مجبور بودم برای کار برم بیرون خونه موندم.

به یاد ماندنی ترین خاطرتون طی عکسبرداری جزیره ی ججو چی بود؟

حدود ده سال بود که به ججو نرفته بودم. جزیره ی خیلی متفاوت از اون چیزی بود که به یاد میاوردم. خیلی تغییر کرد و به یه مکان رازآلودتر و زیباتر با یه طبیعت لذت بخش تر تبدیل شده. در طول سفرم به جزیره ی ججو، احساسم اینطوری بود که در حین کار دارم استراحت میکنم، پس اون سه روز خیلی کوتاه بنظر اومد. بعضی وقت ها حس میکردم که کار کردن با شما بچه ها باعث‌ شفای ذهن و جسمم میشه. حسم اینطوری بود که انگار به طبیعت برگشتم و اروم و اماده شدم. یه وقت دیگه فکر میکردم که دوباره بچه شدم. طی بازدید ما از مناطق توریستی برای گرفتن عکس، مثل جنگل Cheongsu Gotjawal، وقتی با یه چیز جدید رو به رو شدیم که جز برناممون نبود، در اون نقطه عکس گرفتیم تا فقط حس متفاوتی رو به عکسبرداریمون بیاریم. وقتی ناگهانی این ایده به ذهنمون رسید که میخوایم از تمام سرسبزی طبیعت که ممکنه پشت تپه منتظرمون باشه عکس بگیریم، پس برای بالا رفتن از اون تپه درنگ نکردیم. همچنین با اسب ها در اطراف که توسط مادرِ طبیعت پوشیده شده بود یورتمه رفتیم.
وقتی به ذهنمون خطور که که ممکنه مکانی مثل مخروط اتشفشانی Yongnuni Oreum میتونه یه نقطه ی عکسبرداری عالی باشه، تمام راه رو تا بالای اون پیش رفتیم. یادمه که‌ کارکنانی که همراه هم بالا میومدن سطل سطل عرق میکردن(میخنده) همینطور ما به قله Suwolbong , Socheonji و سواحل دیگه برای دیدن سازه های سنگی و چیز های دیگه که نعمت های طبیعت هستن، رفتیم. فکر میکنم ما حسابی مجذوب تک تک مکان هایی که تونستیم بریم، شدیم، درک کردنش، گرفتن عکس های تازه، حس ازادی که اون مکان میداد و ‘لی جونگی’ بودن در اونجا. واقعا باعث تاسفه که سفرمون خیلی کوتاه تر از اون چیزی بود که بتونیم تمام زیبایی های سرسبزی جزیره ی ججو رو توی عکس ها نشون بدیم.دوست دارم اگه فرصتی پیش اومد بیشتر درباره ی جزیره ی ججو که زیباترین منظره ها و بزرگترین تاریخ رو در کره داره، به طرفدارهای محبوبم توضیح بدم. فکر میکنم اگه با عزیزانتون به اونجا برین شادترین لحظات رو خواهید داشت. میخوام وقتی وقت ازاد داشتم برای سفر اغلب به اونجا برم

در سال ۲۰۲۰ عشق زیادی برای ‘گل اهریمنی’دریافت کردین. امسال میخواین روی چه پروژه ای کار کنین؟

من واقعا از اینکه سال قبل بیشتر از اونچه که شایسته‌ش باشم عشق و تحسین دریافت کردم، سپاسگزارم. خیلی وقت بود که پروژه‌ای که انقدر عمق، جاذبه و انسانیت داشته باشه رو انجام نداده بودم. پس الان، اوقات سختی برای انتخاب پروژه ی بعدی دارم.(میخنده) شاید چون سریال همچین تاثیر ماندگاری روم گذاشته. به هر حال،من دارم با دقت فیلمنامه های خوبی رو که برام اومده، میخونم و سخت و طولانی بررسیشون میکنم. همچنین خیلی کنجکاوم که با چه پروژه ای برمیگردم. به شخصه، هرچند، خیلی به انجام پروژه ای فکر میکنم که دارای محبوبیت مردمی باشه و مردم بیشتری رو سرگرم کنه و تحت تاثیر قرار بده. میخوام که یه ملودرام بازی کنم؛ همچنین میخوام یه سریال تاریخی یا یه دوره ی زمانی که انجام ندادم، بردارم. هیچ ایده‌ای ندارم که با چه سریالی برمیگردم، اما پروژه ای انتخاب میکنم که به مردم راحتی، امید بده و با یه داستان و پیام خوب سرگرمشون کنه. پس لطفا به حمایت من ادامه بدین و یکم بیشتر صبر کنین. سعی میکنم که درباره ی پروژه ی بعدی خیلی طولانی فکر نکنم.

هنوز هم کسایی که هستن که با دیدن ‘گل اهریمنی’ عاشق بازی لی جونگی میشن. هیچ نظری هست که براتون خاطره انگیز بوده باشه؟

به عنوان یه بازیگر،بهترین تعریفی که میتونم دریافت کنم وقتیه که بیننده ها بگن که که تغییرات روانی و احساسی رو همراه با شخصیت حس میکنن طوری‌که اونها باور داشته باشن که اون شخصیت واقعا وجود داره. فکر میکنم که کلی‌ از این دست تعریفها دریافت کردم. اونقدر سپاسگزارم که نمیتونم فقط یه نظر رو انتخاب کنم. تماشا کردن اون ویدئو های واکنش به ‘گل‌اهریمنی’ در یوتیوب رو خیلی دوست دارم، نظراتی‌ که با اونها میاد، و نظراتی که‌ همون لحظه میاد.

چه چیزی این روز ها لی جونگی رو خوشحال میکنه؟

واقعا چیز خیلی خاصی نیست که خوشحالم کنه، چون تقریبا این روزها در انزوا زندگی میکنم. اگرچه اخیرا یه پروژه ی خوب ساختم و با همکاری بازیگران سونبه و هوبه و تیم تولید با موفقیت به پایان رسوندم- و اون برای من یه خوشحالی بزرگ بود. علی رغم اوقات سخت، همگی سخت کار کردن تا همدیگه رو در امنیت نگه داریم و این پروژه ی خوب رو به یه نتیجه ی موفقیت امیز برسونیم. احساس موفقیت با هم دیگه با اون افراد احتمالا بزرگترین شادیه. همچنین فکر میکنم زمان هایی مثل این به من فرصتی داده تا زندگی هر روزه شادی رو کشف کنم. اغلب تفکراتی مثل،’ اه درسته من همچین اوقات شادی رو با کلی ادم گذروندم’، ‘ادم های زیادی بودم که باعث خوشحالی من شدن’ همه ی این احساساتی که الان دارم ارزشمندن. امیدوارم، وقتی روزهایی که میتونیم روزهای بهاری گرمی‌ داشته باشیم، برمیگردن، من ‘شخص خوشحال لی جونگی’ خواهم بود، کسی که میتونه حتی انرژی مثبت بیشتری براتون بیاره.

هرگز احساس افسردگی یا ناراحتی داشتین؟

البته، بعضی وقت ها بیشتر از ناراحتی حس دلتنگی دارم. اگرچه، توی این موقعیت، من تنها ادمی نیستم که این مشکل رو داره. خیلی از مردم دارن سخت کار میکنن تا عاقلانه از این شرایط عبور کنن. منم دارم تمام تلاشم رو میکنم که نذارم که افسردگی بر من چیره بشه. من هم از بقیه ی مردم انرژی میگیرم،پس فکر میکنم حسرت این چیز ها رو میخورم: میخوام ببینمشون، ملاقاتشون کنم، و باهاشون حرف بزنم. پس با فکر درباره ی این چیزها احساس افسردگی و تنهایی میکنم.
خوشبختانه همین چند وقت پیش بود که سریالم، “گل اهریمنی” رو تموم کردم. من موفقیت بزرگی رو سر صحنه احساس کردم، و اونجا با همه جور ادم خوبی ملاقات و کار کردم. حالا، دارم تلاش میکنم تا اون زمان رو پشت سر بذارم، فکر میکنم زمانی که بتونم دوباره به صحنه برگردم و با ادم های زیادی دوباره کار کنم، به زودی میرسه. تمام وقت بهش فکر میکنم و منتظر روزیم که بتونیم رو در رو با هم ملاقات کنیم.

شما مدتی پیش از طریق‌ برنامه ی ‘حالا نیور’ با طرفدارهاتون ارتباط برقرار کردین.

من فکر کردن که از بین تمام راه هایی که میتونم با طرفدار هام ارتباط برقرار کنم این بهترنشونه. به شخصه رسانه ی رایویی‌ رو خیلی دوست دارم. چون اجازه میده که در همون لحظه با طرفدارهام ارتباط برقرار کنم. البته من یه ‘پرحرف’ هستم که درباره ی خودش حرف میزنه.(میخنده). کارکنان رادیو نیور از قبل این رو درباره ی من میدونستن و بازه زمانی اخر رو برای من باز گذاشته بودن پس درنهایت پخش خیلی طولانی شد. همه سورپرایز شدن. ازم پرسیدن که خسته نیستم. برعکس این من بودم که ازشون معذرت خواستم. چون نگران بودم که بخاطر من دیر از سر کار مرخص شدن.(میخنده) منظورم اینه همچین لحظات شادی داشتم که حتی متوجه نشدم که چقدر سریع گذشت. همچنین ما بخاطر حمایت مشتاقانه ی شما یه خرابی سرور داشتیم، و اون هم یه خاطره ی عالیه. با گذروندن اون زمان، حتی بیشتر دلم براتون تنگ شد و واقعا از دریافت اون همه عشق بی پایان سپاسگذار بودم. همچنین دوست داشتم با شما ارتباط مستقیم داشته باشم که یکی از مزایای بزرگ بودن در رادیو هستش. میخوام موارد بیشتری از این دست اتفاق بیوفته حالا و بعدا. چون منم دلم براتون تنگ شده بچه ها همونطور که شما دلتون تنگ شده.

ایا حوزه ی دیگه ای هست که بخواین امتحان کنین؟

شخصا، عاشق تماشای برنامه های سرگرمی هستم و وقتی تماشای یکی از اونها رو ادامه میدم، مایلم که ازش لذت ببرم طوری که حسابی ذوق زده میشم. اما همزمان، چون هیجان زده میشم و از خودم لذت میبرم این خیلی خجالت اوره که خودم رو توی اون فضا ببینم[برنامه ی سرگرمی](میخنده) بجای امتحان یه حوزه ی جدید، میخوام روی پروژه ای کار کنم که یه داستان توی یه ژانر جدید داره و بیننده ها رو از نقاط مختلف دنیا جذب کنه.

این روزها تلاش میشه تا پلتفر Cyworld احیا بشه. ایا هیچ خاطره ای وجود داره که‌ بخواین از صفحتون برگردونین؟

توی صفحه ی قبلی، من البوم تصاویر خودم رو داشتم جایی که فن ارت ها و تصاویری که طرفدارهام خیلی روشون کار کرده بودن، و همچنین ویدئو ها و عکس هایی که از من گرفته بودن رو ذخیره کرده بودم. پس اگه بتونم چیزی رو برگردونم، دوست دارم اون خاطرات جاودانه شده در اون البوم های عکس رو ببینم. اون ها مکانی برای ما بودن و دلم خیلی تنگ شده. همچنین در گذشته، از طریق نظرات با طرفدارهام در تعامل بودم[در Cyworld]، پس میخوام اون حرف ها که در اون زمان رد و بدل کردیم رو برگردونم. اون صفحه ی کوچیک واقعا برای ما وسیله ارزشمند ارتباطی بود. بهم گفتن که ممکنه دوباره برگرده. اگه همه چی بازگردانی بشه، میخوام فورا اون خاطرات قدیمی رو برگردونم و با طرفدارهام دربارشون حرف بزنم

شما به جوجیتسو علاقه مندین. فکر میکنم که پارسال خیلی نتونستین تمرین کنین. پس شما انرژیتون رو صرف چی کردین؟

در حقیقت، بیشتر از نصف ساله که از جوجیتسو جدا شدم. خیلی ناراحتم.(میخنده) البته که کووید ۱۹ روش تاثیر داشت، اما من هم در این مورد که باید از اسیب دوری کنم، احساس مسئولیت کردم. پس باید مراقب میبودم، همه ی احتمالات اسیب دیدگی رو بررسی میکردم. اما من واقعا مشتاق بودم که به جوجیتسو برگردم، پس میخوام وقتی شرایط کووید ۱۹ بهتر شد دوباره شروعش کنم. تا اون موقع سعی میکنم با انجام تمرینات در خونه تناسب اندامم رو حفط کنم. ارزو میکنم خیلی زود اون روز هایی که بتونم دوباره بیرون تمرین کنم، بیان، عرق کنم و فعال باشم، و الان من منتظر اون روز هام.

مراقبت از سلامت روانی‌تون هم مهمه، بخصوص در این زمان. شما شعار خاصی برای گذر از زمان های سخت دارین؟

مراقبت از سلامت روان اسون نیست، بخصوص توی این زمان. من هم همیشه ادم مثبتی نیستم.گاهی بدبین و بهانه گیر میشم. اما هر وقت اینطوری میشم،به چیزهایی که کمکم کردن تا اینجا پیش برم فکر میکنم، به همه ی چیز هایی که به بروز قدرتی که در من بود کمک کردن،فکر میکنم، و ارزش های عزیزم رو به خودم یاداوری میکنم.
بعد به خودم میگم، ‘من تا الان دائما درحال دویدن بودم،پس میخوام به خودم اجازه بودم یه راهی برای استراحت پیدا کنه’ و ‘باید برای خودم ارزش قائل باشم’ این ها انواع شعار هاییه که به خودم میگم. البته همیشه کار نمیکنه، اما همیشه بهترین تلاشم رو میکنم. به شخصه، من وقتی به صحنه فیلمبرداری برمیگردم انرژی و انگیزه ی مثبت بیشتری دریافت میکنم. پس امیدوارم بزودی توی یه محیط عالی به سر کار برگردم و راه های جدیدی برای کنترل ذهنم یاد بگیرم.

از فیلم، سریال، یا برنامه های سرگرمی که اخیرا تماشا کردین، چیزی بوده که تحت تاثیرش قرار گرفته باشین؟

بخاطر کووید ۱۹، من از طریق یه پلتفرم سرگرمی زمان بیشتری رو با تماشای تولیدات خارجی گذروندم. وقتی که ابجوی سرد میخوردم.(میخنده) بجای انتخاب یک چیز، میخوام بگم که، به نظر من، کیفیت تولیدات کره ای که هدفشون دستیابی به بیننده های بین المللی در اون پلتفرم هاست، الان بطور قابل ملاحظه ای بالاست.حدس میکنم که چنین محصولات کره ای بزرگترین جذابیتشون اینه که در خارج ریتینگ واقعا بالا دریافت میکنن و با فرهنگ متفاوت بیننده ها هماهنگ هستن. من هم مشتاقانه منتظر ارتباط با بیننده هایی با زمینه های مختلف فرهنگی هستم. من تمام تلاشم رو میکنم که با یه پروژه[که در این زمینه موثر باشه] برگردم.

شخصیتی هست که بازی نکرده باشین اما بخواین بازی کنین؟

میخوام یه شخصیت توی درام یا ملودرام بازی کنم که رابطه ی گرمی با مردم داره، کسی که با ما صحبت میکنه، توی این دوره زندگی میکنه جایی که‌ مردم به راحتی ضد همدیگه میشن.[دشمن هم میشن] یا دوست دارم یه پروژه علمی تخیلی بردارم یا یه پروژه ی اکشن که واقعا جذاب و هیجان انگیز باشه، یه پیام با معنی برای ارائه داشته باشه و بطور بصری سرگرم کننده باشه. پروژه هر چی که باشه، من همیشه یه چیز میخوام: که توی یه داستان نو و تازه باشم که بهم کمک کنه بال هام رو باز کنم و اوج بگیرم.

در اخر، برنامتون برای امسال چیه، و چیزی هست که بخواین به طرفدارهاتون بگین؟

فکر میکنم که ما همه داریم سخت مبارزه میکنیم تا از این دوره ی واقعا سخت عبور کنیم. هنوز سخت ترین بخش همه ی اینها اینه که ما نمیتونیم کارهایی که بهشون اهمیت میدیم رو انجام بدیم- کارهایی که هر روز خوشحالمون میکرد اما فکر میکردیم همیشه در دسترسمون هستن. یکی از اونها، صد البته، میتینگ ها با شماست، طرفدارهام. امسال، میخوام شادی بزرگتری رو از طریق یه پروژه ی خوب براتون به ارمغان بیارم، و بزرگترین ارزوی من برای خودمون اینه که دوباره دور هم جمع بشیم و با هم جشن بگیریم.
تا اومدن اون روزها، لطفا مراقب سلامتیتون باشین. دعا میکنم اون روزها که دور هم جمع بشیم زود بیان، شاد و سلامت باشین.
از ته قبلم برای فرستادن حمایت و عشق بی دریغ ازتون ممنونم، و من بهترین تلاشم رو میکنم تا اون رو بهتون برگردونم.
مثل همیشه دلتنگتونم و دوستون دارم.

مطلب پیشنهادی

Seoul music awards 240102

حضور جونگی در سئول موزیک اواردز به عنوان اهدا کننده جوایز بهترین اهنگ، تهیه کننده …

Vogue 2024 interview

ترجمه ی مصاحبه ی Vogue با هنرمندان نامواکترز- بخش مربوط به جونگی “یه وقتهایی همه …

NamooActors Update-Vogue2024

اپدیت نامواکترز با عکس های پشت صحنه ی عکسبرداری هنرمندان نامواکترز برای مجله ی Vogue …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *